Vaak gezocht

• Servicekleding
  • Mewa Poetsdoeken
Naar het overzicht

Textiel-service, een efficiënt en duurzaam concept voor kmo’s

16 oktober 2023
BeroepskledingOnderneming
Kmo’s uit de meest uiteenlopende sectoren vinden bij Mewa een waaier aan producten. Van beroeps-kleding en poetsdoeken over olieopvangmatten en onderdelenreinigers. (Foto’s: Mewa)

Professionele textieldienstverlener Mewa groeit steeds meer uit tot een onmisbare partner voor kleine en middelgrote ondernemingen in België. De overtuigende producten en uitstekende service scoren hoog bij de vele klanten. Bovendien neemt de efficiënte allround service voor textiel heel wat operationele processen uit handen van de klanten.

Wederzijds vertrouwen en een harmonieuze samenwerking kenmerken de cultuur van Mewa. Aandacht voor de klant, persoonlijke service en efficiëntie staan daarbij centraal. “Wij overtuigen door meerwaarde en stellen hoge eisen aan onszelf, onze producten en onze diensten. Door onze klanten keer op keer centraal te stellen, kennen we zelf ook succes en groei”, vertelt Julien Vansantvoort, directeur van Mewa België.

Ruim productaanbod

Kmo’s uit de meest uiteenlopende sectoren vinden bij Mewa een waaier aan producten met een allesomvattende service. Van beroepskleding en poetsdoeken over olieopvangmatten en onderdelenreinigers tot producten voor sanitaire ruimtes. Het assortiment telt meer dan 10.000 artikelen. “Dankzij ons ruim aanbod kunnen we met onze producten perfect aan cross-selling doen”, gaat Julien Vansantvoort verder. “Bovendien hebben onze klanten slechts één centraal aanspreekpunt voor alle artikelen. Een sterke troef!”

Een allesomvattend dienstenpakket

Mewa ontlast zijn klanten van een aantal tijdrovende taken dankzij de allround service. “We creëren betekenis voor de klanten door met hen mee te denken in totaaloplossingen”, benadrukt Julien Vansantvoort. “Adviseren, leveren, ophalen, wassen, herstellen, vervangen en opnieuw aanleveren … We nemen het volledige beheer van hun bedrijfstextiel voor onze rekening - van A tot Z, inclusief vakkundige kwaliteits- en veiligheidscontroles. Zo hebben onze klanten een grote zorg minder en kunnen ze zich volledig richten op de kerntaak van hun onderneming.”

Duurzaam Textiel-service

Met een assortiment dat volledig afgestemd is op de behoeften van de markt en een dienstverlening die de klant centraal stelt, is Mewa de perfecte partner voor bedrijven die hun textielmanagement wensen uit te besteden. Maar er is meer … Mewa is pionier in duurzame Textiel-service. Binnen het aanbod van producten en diensten is duurzaamheid gegarandeerd. Al van in het prille begin engageert het bedrijf zich voor het herbruikbaarheidsprincipe waarbij bedrijfskleding meermaals gebruikt wordt in een kringloopsysteem. Zo kunnen klanten gebruik maken van een ruim aanbod aan beroepskleding in een milieuvriendelijk systeem.

Focus op kmo’s

Mewa moet zijn positie als marktleider elke dag opnieuw verdienen. Mewa bedient niet enkel grote nationale en internationale bedrijven, maar focust zich ook sterk op kmo’s tot 100 medewerkers. “Deze markt biedt mooie groeikansen. Bovendien zien we onszelf ook als onderdeel van een gemeenschap waarvoor we de verantwoordelijkheid dragen, en engageren we ons steeds meer regionaal. Ik ben er dan ook van overtuigd dat Mewa juist voor kleine en middelgrote ondernemingen de ideale partner is!”, besluit Julien Vansantvoort.

Julien Vansantvoort

Directeur van Mewa België

“Wij overtuigen door meerwaarde en stellen hoge eisen aan onszelf, onze producten en onze diensten."

Beeld- en filmmateriaal

Contacten met de pers